Недеља сећања и заједништва у ОШ ”Драгиша Луковић Шпанац”

Ученици и запослени наше школе ОШ ,,Драгиша Луковић Шпанац” пригодним активностима обележили су Недељу сећања и заједништва и Дане образовања за демократску културу.

”Мотивационе поруке наставника” – недељу сећања и заједништва започели су наставници порукама упућене ученицима. Поруке су биране тако да охрабрују, мотивишу за тражењем помоћи када осетимо потешкоће и подстичу на позитивизам и пружање подршке. Потом су ученици те исте поруке изговарали. Направљена су два видео снимка – са фотографијама и читањем порука. Аутор је био педагог школе, Данијела Младеновић.

,,Друг је другу увек друг” – радионица ученика и учитељица првог и другог разреда, Љиљане Мијајловић, Катице Максимовић, Маријане Фришчић и Данијеле Маринковић. Циљ је био  развијање толеранције ,емпатије и саосећања међу друговима у школи.

“Анђели живе довека и чувамо их заувек у срцима” јесте порука коју су ученици 3/1 послали са са својом учитељицом Марином Тракић и вероучитељицом Милевом Пусоњић изводећи музичку тачку, истоимену песму.

”Стихом ми покажи да ти је стало” – назив активности на часу грађанског васпитања ученика петог разреда и наставнице Драгане Мијовић реализован је у библиотеци. Тема часа била је заједништво у књигама. Ученици су проналазили стихове у  библиотечкој грађи. Стихови који изразавају емпатију, саосећање, љубав, заједништво…по њиховом избору. 

” За један осмех више” ученици 3/2 су са својом учитељицом Снежаном Милошевић и андрагогом Јеленом Вукићевић посетили Дом старих и однели пригодне поклончиће који су припремили ученици у школи уз помоћ наставнице технике и технологије Весне Анђелковић.  Ученици су се упознали са важношћу хуманости, емпатије, толеранције и поштовања према старима у нашем друштву. 

Сусрет са бакама и декама у Дому старих помогло је ученицима да развију емпатију према оствареним старим лицима и њиховим потребама. Прочитали су им песме и поруке које су написали само за њих и исте им поклонили да красе њихове собе. 

 Интеракција са старима са различитим искуствима помогло је  ученицима да преиспитају своје претпоставке и развију толерантнији приступ према различитостима.

Ученици су имали прилику да чују различите животне приче старих лица, што ће им помоћи да развију културу сећања и поштују традиције и искуства старијих генерација.

”Ланац вредности” – назив је активности ученика петог разреда и наставнице Јелене Стефановић која је реализована на часу српског језика и као ВНА. Правећи корелацију између афоризама Душана Радовића и животних вредности, ученици су вредности, ставове, врлине дефинисали. Направили су и ланац вредности у виду колаж фотографије показујући како човек истовремено развија и прихвата више вредности које су међусобно сличне. 

“Ширимо љубав, а не мржњу” – у оквиру предмета Основне животне вештине у ФООО реализована је активност  где су полазници првог циклуса писали и разговарали на тему поштовања, солидарности и толеранције.

“Да и теби и мени буде добро” – ученици Вршњачког тима и Ученичког парламента у пратњи наставница Славице Весовић Васовић, Ане Крчмаревић, Јелене Милосављевић и педагога Данијеле Младеновић посетили су Прихватилиште за децу. Уз  друштвене игре и игре на дечјем игралишту провели су два сата уживајући у заједничким активностима. Тешка срца смо се растали уз обострану жељу и наше обећање да ћемо наставити са дружењем.

“Пет минута стваралаштва за сећање” – ученици су на иницијативу ВТ и УП и  наставница Славице Весовић Васовић и Јелене Милосављевић, уз професионалну помоћ наставнице музичког Оливере Станковић и наставнице информатике Ане Крчмаревић осмислили музички програм и направили видео.Желели смо да се сећамо  онога што су најбоље радили, да славимо  вредности које су они неговали и да кроз наше ангажовање учинимо да они заувек живе у свима нама!

„Спашавање пролећа” – луткарска представа ученика  трећег разреда ”Мудријаши” и учитељице Славице Атанацковић за предшколце.

Кроз радњу представе нашим најмађима приказали смо како се проблеми могу решити сарадњом и  договором.  Научили смо како се треба прилагодити ситуацији која нам се не допада и флексибилним понашањем  без насиља наћи  решење.

Малени другари су са својим васпитачицом уживали у представи и на крају нас поздравили великим аплаузом. Заједничка фотографија коју красе осмеси и глумаца и малених предшколаца најбоље говори о обостраном задовољству . Наравно малци су пожелели и да се поиграју нашим луткама, што смо им са задовољством омогућили.